Logo nedir? Söz mazmunı olarak üs hakkındalığı dilimizde amblem olan, bir aksiyonin, faaliyetin, organizasyonun yapısını, mazmunını, karakterini sembolize fail şekillerdir. Bir logo dizaynı anlamsal olarak aksiyonletmenin yahut organizasyonun kazık olarak yaptığı aksiyoni sembolize edebileceği gibi, markanın kendi mazmunı ile bile sembolleştirilebilir, hatta bazı çkızılışmalarda kavramlar soyutlaştırılarak farklı içerik ve anlamlara sahip olur.
Sorusu sorulduğunda sözcük mazmunının haricinde, birfena logo ve amblem çeşidi vardır. Logo dizayn esnasında dizaynı yapacak olan isim yahut kuruma neyin ve nasıl aktarıldığı bayağı önemlidir. Vesair taraftan logo dizayn çkızılışmasını yapacak isim yahut kurumun sizi nasıl anladığı ve logo çkızılışmanızı nasıl bileğerlendirdiği sonucunda ortaya çıkacak olan çkızılışma sizin, aksiyonletmenizin ve bundan ahir çkızılışmalarınızın temelini atacak olan “logo dizayn çkızılışması” olacaktır.
Logo sadece şekil ve sembol bileğil, yazı karakterinin kendisi, yazı karakterinin bileğaksiyontirilmiş ve düzenlenmiş hali yahut bellik için yeni yazı karakteri oluşturulmasıyla da tasarlanabilir. Bu tip çkızılışmalara logo bileğil, logotype denilir. Logotype birden çok iş meydanı ile faaliyette mevcut şirketler için elan çok yeğleme edilebilir. Tek bir sektörde faaliyet gösteren aksiyonletmelerin ekseriya logoları kolü simgeleme paha. Ama birden çokça kol ile uğraşılıyorsa tüm sektörleri logoda afişlemek imkansızdır.
Logo ne aksiyone yarar?
İşletmeler için logo yahut logotype eğer olmazsa olmazlardandır. Her nasıl markası olmayan bir işletme eğer olmazsa logo yahut logotype’sız bir markada düşünülemez. Bu makaleyi okuduğunuz bugün aklınızdan Koç, Vestel, İş Bankası markalarını geçirin. Aklınıza logoları ile müşterek gelmemiş olması imkansızdır. Beko markasını geçirin, he aklınıza Beko’nun güncellenen yeni logosu geldi. Külüstür halini düşünmeye çkızılışın. Markaların logoları olmadan elhak bellik olmaları az daha imkansızdır.
Bu sebeple aksiyonletmenize kurumsal bir maksat hazırlayarak yolunuza ciddi adımlarla devam edebilmek namına “logo dizayn” çkızılışması ile kafalayın.
Logo ideogram, sembol, amblem, ikon gibi bir grafik öğesiye bütünleşik olan logo yazısını (logotype) anlatım paha. Ticari markaların, kurumların ve hatta ara sıra kişilerin bir görünüşte tanınmasını sağlayıcı aksiyonaretlerdir. Tipik bir logo firmaların ayrım edilmesini, diğerlerinden ayrılmasını sağlayıcı renk, font, şekil ve görsellerdir.
Süssüz, basit anlaşılır, yazıırlanması basit, olası olduğunca az nüshada renkten oluşorospuıdır. Her çtay baskı ve bölüm tekniği ile sorunsuz kullanılabilir olmalı, çok küçük ölçülerde detaylar kaybolmamalı, çok heybetli ölçülerde dağınık görünmemelidir. Her türlü ölçübile ve yüzeyde okunabilir olmalıdır.
Özgün olmalıdır. Sair şirket evet da ürünlere ilgilendiren logolar ile karışıklığa amil vermemeli, hatta çağrıştırmamalıdır. Kopyalanan evet da esinlenen logolar o ürün evet da firmaya heybetli ziyan verir.
Logo tasarımcıyı bileğil ürün evet da firmayı yansıtmalıdır. IBM logosunun tasarımcısı Paul Rand’e gereğince logoyu üreten tasarımcıdır fakat oluşturan firmanın kendisidir. İlgili bünyeun evet da ürünün özelliklerini yansıtmalıdır. Seçilen evet da tasarlanan font şirketin gönülğine şayeste olmalıdır. Ayrıca kurumun kendisini nasıl tanımladığı ve kurumu yansıtan kavramların neler olduğunu bilmek logonun dizayn aşamasında önemli unsurlardır.
Logo sadeliğinin taliınöbet lüzum rengi lüzum şekli itibariyle farklı koşullarda görüldüğü bugün birlikte akılda sözıcı olmalıdır.
Farklı bir ülkeye ilgilendiren ürün evet da şirket için logo tasarlanacağı bugün o ülkenin renklere yüklediği anlamlar ve kültürleri karşı bilim sahibi olunmalıdır. Özellikle bir simge kullanılacağı bugün simgenin taşıyacağı mazmun bakımında bu bilim çok önemlidir.