Kişinin yasevimliığı topluluk süresince değeri olan , kapasite, hattıhareket ve sair davranış biçimlerini vüruttirdiği vetirelerin tübaşöğretmen.
Eğitim bilimi, önceden saptanmış esaslara bakılırsa insanoğluın davranışlarında belli vürutmeler sağlamlamaya yarayan planlı etkisinde bırakır sürecidir.
Eğitim bilimi; kişinin davranışlarındaki evetşantısı yoluyla kasıtlı olarak ve isteyerek değteamülme meydana getirme sürecidir.
Görüldüğü gibi eğitimin bir çok teşhismı konstrüksiyonlabilmektedir. Fakat, günümüzde çoğunlukla tercih edilen teşhism:
“Kişinin davranışında, kendi evetşantısı yoluyla ve kasıtlı olarak istenilen yönde( eğitimin lakinçlarına yönlü ) değteamülme meydana getirme sürecidir.” Şeklindedir.
Bu aşinalık bakılırsa;
· Eğitim bilimi bir vetiretir.
· Eğitim bilimi sürecinde, kişinin davranışlarının istenilen yönde değteamültirilmesi lakinçlanmaktadır.
· Davranışlarındaki değteamülme kasıtlı olarak gerçekleştirilmektedir.
· Eğitim bilimi sürecinde kişinin kendi evetşantıları esastır.
EĞİTİMİN SÜRECİ
Eğitimin üç gerçek öğesi vardır.
1. Ammaç
2. Öğretme ve öğrenme etkinlikleri
3. Değerlendirmeler
Eğitim bilimi lakinçla adım atar, öğretme-öğrenme etkinlikleriyle devam fiyat ve değerlendirme ile son bulur. Sürecin bu mantığı tamlık kültürler bağırsakin ayrımsızdır. Ammaçların içeriği ve öğrenme bağırsakin kullanılan öğretme yöntemleri kültürden kültüre bakılırsa değteamülebilir, fakat sürecin doğbirliı değteamülmez.
Eğitim bilimi kapsamı ve teşhismlanması açısından çok geniş bir kavramdır. Tarih süresince birşunca filozof ve pedagog, eğitimin ne başüstüneğuna üzerine farklı farklı teşhismlamalarda bulunmuşdolaşma. Günümüzde ise eğitimin akseptans edilen standart teşhismı şudur: Eğitim bilimi, kişinin davranışlarında kendi evetşantıları yoluyla kasıtlı olarak istendik davranış değteamülikliği meydana getirme sürecidir. Bu teşhismlama ekseninde eğitimin umumi hatları çizilebilir. Bu teşhismlamanın süresince eğitime üzerine bazı önemli kavramlar vardır. Özellikle “kendi evetşantıları yoluyla”, “kasıtlı olarak”, “istendik davranış değteamülikliği” ve “müddetç” gibi kelimeler eğitimin asıl taşlarıdır.
Eğitim bilimi, ölümlü bağırsakin ömür boyu devam eden bir vetiretir ve davranışlarda tadil meydana getirir. Bu davranış değişiklikleri ise kişinin kendi tecrübelerine dayanır. Davranış değişiklikleri istendik kısaca beklentilere ve hedeflere yönlü olabileceği gibi istenmedik yönde de vürutebilir. Eğitim bilimi sürecinin teamülletilmesi ise kasıtlı kısaca programlı ve programlı olabileceği gibi vürutigüzel de mümkün. Kasıtlı olarak meydana getirilen eğitime formal eğitim bilimi, vürutigüzel meydana getirilen eğitime ise informal eğitim bilimi denir. Henüz açıklayıcı bir örnek verirsek ekol, dershane, eğitim bilimi merkezleri gibi mekânlarda verilen eğitim bilimi formal; kişinin kendi çevresinden edinmiş olduğu ve planlı programlı olmayan eğitim bilimi ise informal eğitidir. Doğrusu eğitim bilimi sadece okullardaki öğrenmelerle sınırlı değildir.
Eğitim bilimi Türleri
Eğitim bilimi türlerine bakılırsa sınıflandırıldığında formal ve informal eğitim bilimi olmak üzere iki tür ortaya çıkar. Formal eğitim bilimi okullarda evet da kurumlarda belli bir plan ve program çerçevesinde gerçekleştirilir ve bu eğitim bilimi tipinin belli bir amacı vardır. Bu düzende eğitim bilimi süreci yönetimsel bir kadro ve eğitmenler aracılığıyla planlanır. İnformal eğitim bilimi ise bizatihi vüruten plansız ve programsız meydana getirilen eğitimdir ki fert bu eğitimi toplumsal çevresinden gizil olarak edilir.
Eğitim bilimi Sistemi
Eğitim bilimi, bir tip olarak ele tuzakındığında ise eğitim bilimi sisteminin üç gerçek ögesi bulunmaktadır: Bunlar kaynaklar, vetireler ve çıktılardır. Kaynar; eğitimin beslendiği öğretmen, öğrenci, yapı, tesisat, maliyet, personel gibi fiziki unsurlardır. Müddetç; ekol süresince gerçekleştirilen dersler, öğrenme evetşantıları ve öğüt aktiviteleridir. Çıktılar ise bireyde mütehassıslık, yeterlilik, bitirme, imtihan meyveları gibi istenilen davranış değteamüliklikleridir.